De Boodschappenlijst
125 EUR
“Ik heb een containerpark aan ideeën, en ik wéét dat er goudklompjes tussen zitten.”
“Iedereen en hun nonkel klinkt hetzelfde online, mag het iets meer zijn?”
“Ik voel dat een sterke boodschap communiceren lichter zou maken, en raker.”
De Boodschappenlijst is een private podcast die je helpt om in twee uur tijd de messaging voor je merk vast te pakken.
Bouw in vijf afleveringen een Boodschappenlijst bijeen op maat van jouw merk: de rode draad voor al je communicatie. Dit wordt je ideale startpunt voor elke contentbrainstorm, om je website een grote kuis te geven of om met een nieuwsbrief te starten.
-
als je wil verwoorden wat jouw unieke positionering als merk is.
-
als je een consistente taal wil vinden om over een nieuw aanbod te praten.
-
als je de beste ideeën krijgt in een bad van inspiratie. -
vijf audiobrainstorms (van telkens ± 20 minuten)
-
in mensentaal en vól voorbeelden
-
en plek in Notion om alles te noteren -
De Boodschappenlijst is de eerste bouwsteen van mijn werkwijze. Het begin van alles, de kip én het ei. Daarna kunnen brainstorms volgen, websitecopy, een merkboodschap of andere woorden.
De Merkboodschap
Brainstorm + compact verslag — 450 EUR
Brainstorm + uitgewerkte merkboodschap — 1750 EUR
“Mijn communicatie voelt reactief: ik ben een voorloper tussen mijn concurrenten, maar aan de buitenkant voelt mijn merk als een trui die te klein is.”
“Ik schrijf graag zelf, maar ik heb een extern brein nodig om samen met mij het juiste pad te vinden, zodat ik niet elke keer terug bij ‘Start’ moet beginnen.”
“Ik loop in kringetjes: ik zit zo dicht op mijn eigen merk dat ik niet scherp krijg wat mij uitzonderlijk maakt. En elke poging om te delegeren is een ramp, want niemand snapt het.”
De Merkboodschap is een brainstorm over jouw messaging, met gruwelijk handig verslag. Ze geeft je merk stevige grond onder de voeten, en een richting. ‘t Is een soort Waze voor je communicatie, die nu dubbel zo vlot verloopt. En je publiek snapt instant waar je naartoe gaat. Zo reizen jullie samen verder, in plaats van elke keer opnieuw bij het begin te moeten vertrekken.
Alles begint met mijn private podcast De Boodschappenlijst. Luisterde je al? Dan krijg je 125 euro korting op De Merkboodschap!
-
Eens in gang geduwd, rol je graag zelf verder? Dan bezorg ik je kort na de brainstorm mijn compact verslag.
-
Wil je een extra perspectief, van iemand die daar ‘s nachts in jouw plaats van wakker ligt? Dan werk ik je merkboodschap uit.
Denk aan een messagingstrategie, een slagzin, een elevator pitch, een voorstel voor je tone of voice en je IG-bio.
Alles wat je nodig hebt om dubbel zo snel—en dubbel zo raak—te schrijven.
-
Als je dat wil, ben ik een maand lang je hulplijn om van draft naar publish te geraken. Gooi mij story-ideeën, nieuwsbrieven, brochureteksten en salespagecopy toe, en krijg ze snel terug, doorspekt met je boodschap.
De Contentwereld
Brainstorm + verslag — 450 EUR
“Ik heb lijstjes in lijstjes vol ideeën. Af en toe denk ik: “dat heb ik al eens gedacht,” maar ik krijg weinig buiten tot er een concreet plan is.”
“Ik geraak niet van draft naar publish zonder zeker te weten dat mijn aanpak volhoudbaar is.”
“Een lage drempel en een hoge lat: dat is het droomscenario voor mijn communicatie. Mag het allemaal wat waardevoller?”
In de Contentwereld brengen we je boodschap tot leven. Bestaande ideeën worden eindelijk concreet, en nieuwe ideeën schieten als paddenstoelen uit de grond. We hakken knopen door over kanalen, evergreen contentthema’s en lanceringen.
Je communicatie wordt een plek waarin je publiek mag ronddwalen, tot ze klaar zijn voor een samenwerking.
-
Als je veel ideeën hebt, maar ze liever niet op een ideeënkerkhof ziet eindigen.
-
Als je meer wil communiceren, maar dan wel waardevol en volhoudbaar.
-
Als het allemaal wat origineler mag, omdat je merk geen copycat is. -
Een brainstorm van 3u
We kijken naar hoe je contentwereld er nu uitziet: wat werkt goed, en wat is toe aan een nieuwe versie?
We hakken knopen door over je kanalen en contentthema’s.
Je ontvangt mijn verslag, vol ideeën en klaar voor actie.
-
Als je dat wil, ben ik een maand lang je hulplijn om van draft naar publish te geraken. Gooi mij story-ideeën, nieuwsbrieven, brochureteksten en salespagecopy toe, en krijg ze snel terug, doorspekt met je boodschap.
Websitecopy
Vanaf 1.500 EUR
“Ook al is ondernemen een permanent work in progress, het is tijd om een vlag te planten. Ik heb iemand nodig die al ons denkwerk vertaalt naar websitecopy.”
“Ik communiceer graag zelf, maar op de website moet mijn boodschap zo krachtig geformuleerd worden, dat ik erop blokkeer.”
“Mijn ideale klanten moeten zich helemaal aangesproken voelen. Ik zit te dicht op mijn bedrijf om hun perspectief te kunnen innemen.”
Je merkboodschap vertalen naar de 24/7 uitvalsbasis van je bedrijf? Daar heb ik (veel) kaas van gegeten. In een compact en diepgaand proces vertaal ik jouw boodschap naar websiteteksten. Zo krijgen je klanten alle kansen om als een blok voor jouw merk te vallen.
-
als je de boodschap voor je bedrijf scherp hebt, en de tijd rijp is om een virtuele vlag te planten.
-
als je een website wil die je ideale klanten toont dat jouw merk hen op het lijf geschreven is.
-
als je duidelijke én fijne teksten wil waar je in al je communicatie op kan verderbouwen. -
Vooraf: Vragenlijst
Omdat niemand je merk beter kent dan jij, help ik je met gerichte vragen om de essentie én de details uit je hoofd te halen en in woorden te vatten.
Dag 1: Brainstorm (3u)
Ik kom naar jou, en we hebben over je boodschap en uitstraling. We bespreken je aanbod en je customer journey.
Dag 14: Eerste versieJe ontvangt de eerste versie van je nieuwe websitecopy, in ‘t Nederlands of Engels, voor 4 websitepagina's (meer kan natuurlijk ook). Je ontvangt de tekst in twee versies: als tekstdocument en in een dummy layout. Zo komen de woorden tot leven.
Dag 15-21: Feedback
Je geeft feedback en ontvangt de finale tekst, met heading tags en metadescriptions, klaar om naar je designer en/of developer te sturen. Extra feedbackrondes zijn mogelijk, in regie aan €90 / uur.
Klaar voor publicatie
Eens je website vormgegeven is, lees ik ‘m volledig door. Zo ben je klaar om trots te lanceren.
-
Om aan websitecopy te beginnen, heeft je merk een sterke boodschap nodig. Als die er nog niet is, kan ik die voor jouw merk bouwen, vooraleer we aan de websitecopy beginnen. Daarover vind je alle info bij De Merkboodschap.
Op een sterke website werken vorm en inhoud samen. Daarom schrijf ik websitecopy het liefst in samenspraak met je vormgever en/of developer.
Klein Vraagje
gratis
“Lastige mail naar een klant die over mijn grenzen gaat—lees je eens mee of mijn draft kordaat maar respectvol klinkt?”
“Ik twijfel tussen een paar thema’s voor mijn nieuwsbrief. welk lijkt jou het beste?”
“Er ontbreekt iets op mijn homepage. Kunt gij er de vinger op leggen?”
Klein Vraagje is gratis advies. Een snel antwoord op een concrete vraag die je tegenhoudt om actie te nemen. En die mijn honger stilt naar oplossingen bedenken.
Een Klein Vraagje gaat over messaging of copy. Iets waar je verse blik op kan gebruiken, en waar ik in een half uur een oplossing voor kan bedenken.
Via call, mail of telefoon (ik hou van telefoneren). No catch, no pitch.